Wednesday, July 11, 2007

Serie


Klicka på bilden för att se den i fullt förmat.

6 comments:

Tinet said...

Men det är ju katter som får hårbollar, inte hundar (eller vargar, för den delen) ...
Jag hade en hund som slickade sin päls som en katt, men inte ens hon fick hårbollar. :3

Segerfalk said...

Jag hade en varulv under ett par år, och den ulkade upp lite hårbollar då och då. Men bara när den hade käkat upp riktigt håriga människor.

Jimmy Wallin said...

Vi är fullt medvetna om att det är katter som står för hårbollar. Men varulvarnas kroppsfunktioner är fortfarande en gåta för oss dödliga.

Tinet said...

Jag kanske mest bara blev lite upprörd för att jag oförskämt nog favoriserar hundars kroppsfunktioner framför katters.

(Och så tillhör jag de jobbiga människorna som hatar filmen "Ants" för att den är helt osannolik i förhållande till verkliga myrsamhällen.)

AT73 said...

Ja, vem har hört en myra tala?

Tinet said...

Kommunicera sinsemellan gör de ju, och att de i filmen talar som människor kan jag acceptera, eftersom det vore rätt svårt att förmedla deras kommunikation med feromoner och känselsprötrörelser så att biobesökare förstod det.

Jag tänkte mer på att samhället i Antz till exempel har en helt sjuk könsuppdelning. De enda verkliga myrorna som är hanar är drönarna, som är en sorts sexslavar/toyboys åt drottningarna. Alla arbetsmyror och soldatmyror är honor (men de kan inte para sig, det kan bara drottningarna).

Här är en jätterolig bloggartikel om hur häftiga myror är:
http://stekman.blogs.se/2007/01/30/myror~1653858